Het doel van het Java-project is het programmeren van een eenvoudig computergame. Je mag ervoor kiezen om een variatie op een bestaand spel te bedenken, of een geheel nieuw spel bedenken en dit programmeren. BELANGRIJK: Het doel van het project is je vertrouwd te maken met het programmeren van grotere programma’s in Java en met OO programmatie in het algemeen. Het is dus belangrijk dat je een eenvoudig spel kiest waarbij je vooraf een datastructuur (klassen) probeert te bedenken. De eindevaluatie zal immers in de eerste plaats rekening houden met je geproduceerde code (structuur, efficiëntie, complexiteit, etc.) en slechts in mindere mate met de "fun"-factor van je spel zelf. Dit wil uiteraard niet zeggen dat aspecten zoals speelbaarheid en complexiteit van het spel zelf niet zullen worden beloond! |
- Je mag gebruik maken van bestaande code (voorgaande jaren of internet), maar je moet alles melden. Anders wordt aanzien als plagiaat. Voeg best een tekstdocumentje toe waarin je alles opsomt (readme.txt die je in je projectfolder zet).
Gebruik onze high score server: https://rapptor.vub.ac.be/gamemanager/: zie documentatiepagina. Dit is een goede oefening in het gebruik van webservers en APIs. Dit telt mee in de finale evaluatie. Na het registreren (aanmaken gebruiker) krijg je de documentatie te zien. De registratiecode heb je gekregen per mail of vraag je aan Jan Lemeire.- Sla gegevens van de speler op op zijn computer: zie documentatiepagina. Die kan je dan de volgende beurt weer inladen. Zoals zijn naam, level of persoonlijke score.
Een
paar concrete tips vind je op deze presentatie
beschreven.
- Back to the top -