Graph
- graph staat op zich
- hoe zien de constructoren eruit? welke informatie is nodig?
- graph moet info doorgeven aan het model
- hoe zien de klas(ses) voor de graph drawing eruit, hoe kan user dit
uitbreiden (bvb events toevoegen)
Model
- hoe subklassen van graph?
- hoe ziet de constructor eruit? hoe worden de graph constructoren opgeroepen
- hoe ziet de f van een proces eruit?
- welke informatie is allemaal beschikbaar in het proces? Bvb: algemene
model informatie (1 globaal object) of informatie omtrent de topologie van
het model (graph)
- hoe kan de gebruiker specifieke events maken met specifieke attributen?
- hoe hergebuik je de graph drawing voor het tekenen van het model en
de simulatie?
- wat wil de gebruiker allemaal doen met de simulatie? Starten, stoppen,
andere dingen??
Specifiek model
- welk type processen, channels en events heb je?
- welke informatie heb je in de f van je proces nodig? krijg
je die informatie beschikbaar?
- hoe wil de gebruiker interageren met het model, bvb booleaans netwerk:
de user wil de input kunnen instellen. Hoe dit (algemeen) implementeren?
Probe
- abstract, heel algemeen
- zo zimpel mogelijk voor de gebruiker om toe te voegen aan zijn code,
plus activeerbaar at runtime (zie Interactive object)
- welke types zijn er? wat kan je allemaal bieden?
- wat zou de gebruiker allemaal willen zien/berekenen (gemiddeldes,
maxima, etc)?
- scheiden model-controller-view!
- een probe registreert in feite events
Interactive Object
- wat wil de gebruiker allemaal kunnen doen?
- zo simpel mogelijk toevoegbaar, er moet zo weinig mogelijk code aan
een object worden toegevoegd om het object actief te maken! (zie ook Wrapping
van de basistypes)
- hoe interageren met de probe (aanzetten, afzetten, tonen)...
- hoe de userinteractie met het object verbinden? hier zijn verschillende
mogelijkheden
- hoe extra windows (zie JTabbedPane) toevoegen en deleten?